עורך דין גירושין

אתם לא מצליחים להגיע להסכמה עם הבן זוג? כל שיחה נגמרת בכעס רב? אתם לא רואים איך ניתן להגיע להסכמה? כנראה שאתם צריכים את עזרתו של עורך דין גירושין. הוא יתמוך בהם לאורך כל ההליך והוא יהיה החוליה המגשרת בנכם לבין הבן הזוג כך שאתם תוכלו לעבור את התהליך בקלות רבה יותר. בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה באחוז המתגרשים ובהתאמה עולה הדרישה לעורכי דין גירושין, במשרדינו תמצאו את עורכי הדין המקצועיים ביותר יאפשרו לכם לקבל את המגיע לכם.

דיני גירושין

דיני הגירושין וגם גישור גירושין בישראל מתאימים עצמם לדין הדתי, כל אחת מהדתות הנפוצות בישראל פועלת על פי הדין הדתי. הדתות הנפוצות הן, יהדות, נצרות ואיסלם. לפי החוק יהודי מתגרש ברבנות, נוצרי מתגרש במידה וזה אפשרי על פי דין דתי ומוסלמי מתגרש על פי דין השריעה. כך מתאפשר לכל הדת להביע את ערכיה בדרכה שלה ללא כל הפרעה מחוקי המדינה. אך בישראל החוק לא מאפשר נישואין בין בני זוג מדתות שונות.

דיני גירושין

מהי סרבנות גט ומה עורך דין לענייני גירושין צריך לעשות במצב כזה?

דבר ידוע הוא שעל פי ההלכה היהודית, בני זוג שנישאו כדת משה וישראל יכולים להתגרש רק כאשר הבעל מעניק לאישה גט. הבעיה היא שבלא מעט מקרים אחד הצדדים במשוואה, לרוב הבעל, מסרב להתיר את הנישואין באמצעות גט – תופעה הידועה בתור "סרבנות גט". על פי נתוני בתי הדין הרבניים בישראל, מדי כשנה מוגשות אליהם כ-1,000 תביעות העוסקות בתחום, מספר לא מבוטל כלל.

המאמר הנוכחי מגדיר מהי סרבנות גט, מתייחס למצבים בהם היא נפוצה ומעניק טיפים חשובים להתנהלות נכונה עבור כל מי שנכנס לתחום.

על סרבנות גט

במקרה של סרבנות גט, מסרב צד אחד בזוגיות לסיים את הנישואין, באמצעות מתן גט, וזאת למרות הרצון של הצד השני. בכך למעשה נמנע ממנו הזכות להינשא בשנית. סירוב זה עשוי כשלעצמו להיות עקב מספר סיבות. תרחיש הגיוני הוא זה בו הסירוב נעשה במטרה לשפר את התנאים שמקבל הצד המסרב במסגרת הסכם הגירושין ("סרבנות גט"). הסרבנות עלולה להיגרם מרצון לנקמה בבן הזוג, מיצרי קנאה או אפילו עקב התנגדות עקרונית לנושא הגט ההלכתי, תהיה הסיבה לכך אשר תהיה.

יש לציין כי ההלכה בישראל מתייחסת באופן שונה לכל אחד מהצדדים בתהליך. אישה שהיא מסורבת גט לא יכולה להתחתן בשנית, כאשר קיום של יחסי אישות עם בן זוג אחר יגדיר אותם כנואפים וימנע מהם להינשא גם לאחר קבלת הגט. במקרה בו הם יביאו ילד לאוויר העולם, הוא יוגדר כ"ממזר". הגבר דווקא יכול לקיים יחסי אישות, מבלי שזה יוגדר כ"ניאוף הלכתי".

אז מה עושים?

כאשר נתקלים במצב בו הצד השני הוא סרבן גט, הכתובת הראשונה שרצוי לפנות אליה היא זו של משרד עורכי דין הבקיא בתחום של דיני משפחה. בכוחו של עורך הדין לפעול מול הגורמים המשפטיים בדרכים שונות, כאשר מטרה מרכזית בלא מעט מצבים היא להטיל צו הגבלה נגד סרבן הגט, כשלמעשה מביא לכך שהזכויות שלו נפגעות ומדרבן אותו להעניק את הגט בהקדם האפשרי.

עורך הדין עשוי לסייע בהטלת הסנקציות כנגד סרבני הגט, כאשר רשימת העונשים כאן כולל מזונות (כנגד גברים), ביטוח הזכות למזונות, סנקציות בשדה המשחק האזרחי – החל מהגבלות על חשבון הבנק, דרך עיכוב יציאה מהארץ ועד למאסר ממושך. כמובן שהנסיבות הספציפיות של המקרה ורמת המורכבות שלו, הם שיגדירו את העונשים. החל משנת 2001 ניתן בישראל להגיש תביעות נזיקין כנגד סרבני הגט, כך שזוהי אסטרטגיה נוספת עליה עורך הדין עשוי להמליץ.

לפרטים צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם

יצירת קשר

דילוג לתוכן